Archiwistyka_tlo
NOWE MEDIA INTERNETU

 

4. FORUM INFORMATYKI W INSTYTUCJACH KULTURY (FIIK)

(muzea, biblioteki, teatry, galerie, domy kultury)

NOWE MEDIA INTERNETU DLA PROMOCJI INSTYTUCJI KULTURY

Warszawa, 21 stycznia 2014 r. 



Program:
Prowadzenie obrad: Dominik Pokornowski
 

10:00    Wykład: Storytelling w marketingu internetowym instytucji kultury. Jak tworzyć historie, które angażują konsumentów:
- Marka jest opowiadaniem: od brand image do brand story.
- „Ludzie kupują historie, które pokazują marki”.
- Narracyjny świat marki.
- 5 typów treści, które przyciągają konsumentów. 
- Definicja i rodzaje storytellingu.
- Miejsce storytellingu w strategii marketingowej.
- Storytelling: jaki rodzaj historii wybrać, by osiągnąć zamierzony cel w marketingu online instytucji kultury. Przykłady. Najczęściej popelniane błędy.
- 12 zasad jak pisać i opowiadać, by dotrzeć do konsumentów i ich zaangażować.
- In Google we trust, czyli SEO.
Krzysztof Urbanowicz, Mediapolis Interactive
 

10:45    Wykład: Facebook – jak działa w tej chwili i jak będzie działać niebawem. Co powinna wiedzieć osoba prowadząca fanpage instytucji kultury? Open graph, open search - metody promowania postów i realizacji reklam. Przegląd aplikacji konkursowych, ankietowych i podobnych.
- Skuteczna komunikacja na Facebooku A.D. 2014 - o czym warto pamiętać?
- Daj się znaleźć na Facebooku, czyli skuteczne wykorzystanie Graph Search.
- Aplikacje na Facebooku dla instytucji kultury.
- Open Graph, czyli optymalizacja strony internetowej pod kątem Facebooka.
- Przegląd nowych formatów reklamowych na Facebooku.
- O czym należy pamiętać tworząc kampanię reklamową?
- Przegląd najciekawszych działań instytucji kultury na Facebook
Grzegorz Byszewski
 

11:30    Wykład: Internetem rządzą obrazy - treści wizualne w zadaniach promocji instytucji kultury. Serwisy Instagram + Printerest - z jakich narzędzi korzystać by pozyskać jak najwięcej odbiorców.
- Internetem rządzą obrazy - treści wizualne w zadaniach promocji instytucji kultury.
- Ekspansja obrazów w mediach społecznościowych.
- Nacisk na grafiki - zmiany w projektowaniu serwisów, zmiany na portalach social media.
- Najpopularniejsze serwisy społecznościowe oparte na treściach wizualnych.
- Marki na Pinterest - przykłady i najlepsze praktyki.
- Możliwości wykorzystania Pinteresta przez instytucje kultury.
- Marki na Instagramie - przykłady i najlepsze praktyki.
Możliwości wykorzystania Instagrama przez instytucje kulturyk.
- Treści wizualne w ekosystemie mediów społecznościowych instytucji kultury.
Artur Jabłoński
 

12:10    Przerwa, poczęstunek
 

12:30    Wykład: Google Analytics - mierzenie efektów działań prowadzonych w Internecie. Analiza efektywności promocji jako podstawa strategii reklamowej. Google Analytics a fundusze z dotacji oraz innych środków zewnętrznych:
- Zmiana podejścia do biznesu, konieczność mierzenia efektów naszych działań, optymalizacji kosztów, wybór najskuteczniejszych źródeł ruchu.
- Przedstawienie kilku różnych typów narzędzi monitorujących nasze działania.
- Opis podstawowych możliwości Google Analytics.
- Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z Google Analytics.
- Znaczenie liczb dla raportowania wyników w kontekście pozyskiwania sponsorów oraz dotacji.
Artur Smolicki
 

13:10    Prezentacja: Promuj wysyłając czyli o sposobach wykorzystania email marketingu w instytucjach kultury.
Zarówno w kulturze, jak i w biznesie ogromną rolę odgrywa dobrze dobrana grupa docelowa i odpowiednio dostosowany komunikat. Dzięki email marketingowi możesz w spersonalizowany sposób komunikować się z poszczególnymi grupami, tak aby czerpać z tego wymierne finansowe ale i wizerunkowe korzyści.
- Czym jest email marketing.
- Jak email marketing wykorzystać do promocji instytucji kultury.
- Jak skutecznie budować bazę danych.
- Jak realizować kampanie email marketingowy aby przynosiły zamierzone efekty.
Filip Kłodawski - Specjalista ds. Strategii i Projektów FreshMail
 

13:40    Wykład: Zarządzanie komunikacją internetową jako projektem.
Profesjonalnie prowadzona komunikacja internetowa wraz z Social Media powinna być zarządzania przy wykorzystywaniu odpowiednich narzędzi informatycznych.
Prelekcja to przegląd kilku wybranych narzędzi i platform pozwalających koordynować i analizować działania w Social Media, a także zarządzanie działań promocyjnych i Public Relations w szerszym ujęciu – jako projekty.
Dominik Pokornowski
 

14:10    Przerwa
 

14:30    Wykład: Aspekty prawne marketingu instytucji kultury w mediach społecznościowych.
- jakie istotne zapisy zawierają regulaminy różnych mediów społecznościowych (m.in. YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, Flickr)?
- omówienie na przykładach głównych zasad prowadzenia promocji instytucji kultury w mediach społecznościowych,
- czym należy pamiętać publikując w mediach społecznościowych – filmy, fotografie, teksty,
- pozyskanie treści do wykorzystania w Internecie – umowy, dozwolony użytek, Creative Commons, licencje z banków zdjęć (np. iStock),
- jaka jest zasad prawna działania mediów społecznościowych?
- kto odpowiada za naruszenie praw autorskich na portalach społecznościowych?
- czym pamiętać zatrudniając pracownika odpowiedzialnego za media społecznościowe w instytucji kultury?
adw. Marcin Lassota, LL.M., Kancelaria Adwokacka Lassota i Partnerzy
 

15:45    Dyskusja końcowa: Użyteczność mediów społecznościowych w promocji  kultury  -  jakie narzędzia są najbardziej skuteczne, a jakie są wyłącznie gadżetami
Moderowanie dyskusji:  Dominik Pokornowski, Marcin Lassota
 

16:30    Zakończenie programu, wręczenie certyfikatów.
 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Termin: 21 stycznia 2014 r.
Miejsce: Warszawa
Koszt udziału jednej osoby wynosi:
 

390 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniu przesłanym do dnia 10 stycznia 2014 r.
490 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniu przesłanym od dnia 11 stycznia 2014 r.
700 zł + 23% VAT - dla przedstawicieli biznesu
 

Powyższy koszt obejmuje: udział w obradach, materiały zawierające omówienie wszystkich wykładów, konsultacje pozaprogramowe, certyfikat udziału, bufet kawowy i lunch w przerwach.
______________________________________________________________________________
Zgłoszenia:
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego:
faksem – formularz w załączeniu
bądź elektronicznie: http://www.cpi-sk.pl/imprezy/2014/fik/formularz_mj.php
______________________________________________________________________________
Organizator zastrzega możliwość odmowy przyjęcia zgłoszenia w wybranym terminie ze względu na brak wolnych miejsc. O przyjęciu decyduje kolejność przesyłania zgłoszeń.
Wszelkie informacje można uzyskać pisząc na adres cpi@cpi.com.pl lub telefonicznie (022) 870-69-78
______________________________________________________________________________
Biuro organizacyjne:
Centrum Promocji Informatyki
spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
tel. /22/ 870 69 78, /22/ 871 85 51
fax /22/ 870 69 95, /22/ 871 85 56 
ul. Międzyborska 50, 04 -041 Warszawa
NIP 113-285-19-07, KRS 0000404804
 

11.12.2013
strzałka do góry