Archiwistyka_tlo
Artykuły > Informatyka w archiwum > Wdrożenie Systemów Zarządzania Treścią
Wdrożenie Systemów Zarządzania Treścią
Dominik Mirosław Piotrowski, Wdrożenie systemów zarządzania treścią w bibliotekach, ResearchGate 2015
 "System zarządzania treścią (ang. Content Management System - CMS) jest oprogramowaniem, które instaluje się na serwerze, a osoba nieznająca się na tajnikach programowania stron WWW może za jego pomocą stworzyć sobie własną stronę, którą będzie mogła aktualizować poprzez użycie specjalnych formularzy umieszczonych w panelu administratora[1]" Od siebie dodam, że w zasadzie wszystkie archiwa państwowe i spora liczba instytucji publicznych oraz firm ma postawioną swoją stronę na jednym z CMS-ów. Współcześnie znajomość jednej lub dwóch takich platform przyda się każdemu, a archiwistom cyfrowym (i nie tylko!) z pewnością. Odsyłam tutaj do pracy magisterskiej w/w  autora  http://kpbc.umk.pl/Content/51432/Piotrowski.pdf  oraz p. Wojciecha Tlałka  http://holmes.iigw.pl/~rszczepa/dyplomy/Zastosowanie_systemow_CMS_w_inzynierii_srodowiska_na_przykladzie_systemu_Joomla.pdf Oczywiście CMS można napisać samemu, ale jest to już wyższa informatyka file:///C:/Documents%20and%20Settings/user/Moje%20dokumenty/Downloads/dyplom%20(2).pdf   (Proszę dany link zaznaczyć myszką i albo przejść bezpośrednio do danej publikacjji, albo skopiować link do schowka a następnie wkleić w pasek adresu.)   Źródło:  file:///C:/Documents%20and%20Settings/user/Moje%20dokumenty/Downloads/Dominik_Piotrowski_CMS.pdf                                                                                                                                     (dostęp z 16.10.2018) 
16.10.2018
strzałka do góry