pytanie dotyczące pracy archiwisty Dodano: 07.11.2018

Witam serdecznie mam pytanie dotyczący pracy archiwistki. Proszę o podpowiedź czy jest jakiś przepis prawny, który mówi, że do archiwum nie można przyjmować dokumentów tych które straciły swoją ważność przechowywania. Tzn. pracownik archiwum nie chce przyjąć dokumentów z 2012 r. (termin przekazania akt do archiwum 2018 r.)bo w 2018 roku minął ich czas przechowywania 5 lat zalicza się do kategorii B-5,nadmieniam że chcę te dokumenty zarchiwizować i przekazać do zniszczenia. czy pracownik archiwum musi je przyjąć i dopiero on występuje do państwowego archiwum o pozwolenie na zniszczenie? Czy pracownik sam bez przekazania do archiwum może dokonać zniszczenia? (czy musi sam z pominięciem archiwum napisać do państwowego archiwum prośbę o zgodę na likwidację). bardzo proszę o pilną odpowiedź i z góry bardzo dziękuje za pomoc Pozdrawiam




Jeśli mają Państwo pytania związane z prowadzeniem archiwum zakładowego, wątpliwości co do interpretacji przepisów regulujących pracę archiwum lub chcą Państwo uzyskać poradę, zapraszamy do kontaktu z konsultantem.

Naszymi konsultantami są zarówno osoby z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dokumentacją archiwalną, jak i wykładowcy oraz prowadzący kursy i szkolenia archiwistyczne.

Wystarczy kilka minut na wypełnienie formularza, a w ciągu kilku godzin otrzymają Państwo odpowiedź.